هیپنوتیزم یک تکنیک مهم و موثر در رفع مشکلات جنسی است و می‌تواند به عنوان یک ابزار مکمل در رفع اختلالات جنسی و ارتقاء کیفیت زندگی جنسی استفاده شود. موارد زیر نشان‌دهنده کاربردهای هیپنوتیزم در زمینه جنسی هستند:
 

ارتقاء رضایت جنسی: هیپنوتیزم می‌تواند به افراد کمک کند تا به طور عمیق‌تر بر خود و بدن خود متمرکز شوند. تمرکز حسی -جسمی یکی از تمرینات مهم افزایش رضایت جنسی بوده و همچنین این تکنیک ممکن است به تقویت احساسات مثبت نسبت به جنسیت خود،کم‌رنگ کردن و کاهش تاثیر خاطرات گذشته،افزایش حس علاقه به شریک جنسی ، افزایش شهوت جنسی و ارتقاء رضایت جنسی کمک کند.
 

مدیریت اضطراب و نگرانی جنسی: هیپنوتیزم همانطور که بر دیسترس و اضطراب به طور کلی موثر است ،می‌تواند به کاهش اضطراب‌ها و نگرانی‌های مرتبط با موضوعات جنسی نیز کمک کند. افراد با استفاده از رویکرد هیپنوتراپی راحت‌تر با ترس‌ها و اضطراب‌های جنسی خود مواجه شده و آنها را حل و فصل می‌کنند.
 

مشکلات جنسی مرتبط با ذهن و روان: هیپنوتراپی در مواقعی که مشکلات جنسی با عوامل روانی یا ذهنی مرتبط است،احتمال دارد که مفید باشد. این تکنیک می‌تواند به تغییر نگرش‌ها، باورها و الگوهای ذهنی کمک کند تا بهبودی در این موارد ایجاد شود.درواقع هیپنوتراپی می‌تواند به نوعی با تکنیک‌های شناختی رفتاری ترکیب و مورد استفاده قراربگیرد تا به‌طورکلی در انواع درمان‌های روان‌شناختی استفاده شود.
 
از بین بردن مشکلات فیزیکی: هیپنوتیزم ممکن است در مواقعی که مشکلات جنسی ناشی از عوامل فیزیکی مانند دردهنگام نزدیکی،خشکی واژن،مشکلات جنسی در یائسگی،اختلالات نعوظ،انزال زودرس و سردی جنسی و غیره استفاده شود وبا کمک هیپنوتراپیست متخصص و ماهر، افراد می‌توانند به کنترل و بهبود این مشکلات بپردازند.
 

مهم است که هیپنوتیزم جنسی توسط متخصصان آموزش دیده در این زمینه انجام شود. تکنیک‌های هیپنوتیک باید با احترام به اختیار شخص انجام شود و برای تأثیرگذاری مثبت، نیاز به همکاری آگاهانه افراد دارد. همچنین، ممکن است برخی افراد به هیپنوتیزم بهتر از دیگران پاسخ دهند و نتایج ممکن است متفاوت باشند.

 با تشکر بسیار از استاد گرانقدر جناب آقای دکتر مهدی فتحی که افتخار شاگردیشان نصیبم شده است.
این مقاله را به اشتراک بگذارید