در طول زندگی برای خانم‌ها مشکلات مختلفی در ناحیه واژن به وجود می‌آید مشکلاتی مانند:
*افتادگی (پرولاپس) خفیف تا متوسط مثانه و رکتوم و رحم که با فشار این اندام‌ها به داخل واژن احساس پری و سنگینی در. اژن خواهید داشت.
*بی اختیاری استرسی ادرار به این معنی است که هنگام عطسه، سرفه، خنده و ... دچار نشت ادرار خواهید شد
*خشکی و آتروفی واژن در شما نه‌تنها هنگام نزدیکی جنسی که در زمان‌های دیگر نیز ایجاد درد و ناراحتی خواهد کرد. خشکی واژن در سنین "پسا قاعدگی "(یائسگی)، هنگام شیردهی، همزمان با مصرف برخی داروها، هنگام ابتلا به مشکلات هورمونی و خشکی و درد واژن به علت رادیوتراپی اتفاق می افتد. حتی مسائل روان‌شناختی نیز می‌تواند موجب خشکی واژن گردد.
*نداشتن رضایت جنسی
* تعییر شکلی دستگاه تناسلی خارجی بر اثر سن که به خاطر افزایش سن و تغییرات بافت ایجادشده و یا حتی پس از بارداری  اتفاق می‌افتد.
* درد پس از نزدیکی  و درد هنگام نزدیکی علل متعددی دارد که می‌تواند ناراحتی زیادی برای شما ایجاد کند.
یکی از روش‌های درمانی بسیار مفید و مؤثر استفاده از گرمادرمانی است که این روزها با استفاده از دستگاه‌های فیزیوواژ به‌راحتی قابل انجام است.این درمان یک درمان اثربخش و ماندگار است که اثرات درمانی آن در کوتاه‌ترین زمان قابل دستیابی است.
در این روش بی‌ضرر، از تابش امواج رادیوفرکوئنسی و تولید حرارتی مابین ۳۸ تا ۴۳ درجه سانتی‌گراد استفاده می‌شود. درمان با دستگاه ترمال تراپی فیزیوواژ یک درمان بدون درد، غیر جراحی و غیرتهاجمی است که با تولید امواج الکترومغناطیس فرکانس بالا و نفوذ به لایه‌های سطحی و عمیق واژن (بسته به نوع معالجه) باعث بهبود کارکرد سلول‌های واژن و دستگاه تناسلی خارجی می‌شود: خون رسانی واژن بهبود پیدا می‌کند و در نتیجه اکسیژن و تغذیه رسانی بافتی بهبود می‌یابد. در این فرایند سلول‌های جدید بافتی، تولید می‌شوند و نیز با افزایش کلاژن سازی واژن، خاصیت ارتجاعی و کشسانی بافت واژن تقویت می‌شود.
این دستگاه دو سَری مختلف برای قسمت خارجی و قسمت داخلی دارد که با برنامه‌های مختلف براساس نیاز و ضَرورت بیمار، برنامه ریزی می‌شود.
در قسمت خارجی، باعث تصحیح شکل لبیاها(قسمت های خارجی دستگاه تناسلی) از داخل و خارج می‌شود و از طریق تحریک کلاژن سازی و افزایش خون رسانی، شکل ظاهری دستگاه تناسلی خارجی را قوام بخشیده الاستیسیته ی بافت را بهبود می‌بخشد و باعث معکوس شدن روال تخریب بافت براثر افزایش سن و در نتیجه جوانسازی دستگاه تناسلی خارجی می‌شود.
زمان استفاده برای قسمت خارجی بین ۵ تا ۱۰ دقیقه و برای قسمت داخلی واژن نیز ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌باشد
به واسطه برنامه‌های مختلف دستگاه می‌توان طیف وسیعی از مشکلات زنان از جمله: خشکی واژن بر اثر افزایش سن، بی اختیاری ادرار، عوارض ناشی از پرولاپس خفیف تا متوسط رحم و افتادگی‌های خفیف تا متوسط مثانه و رکتوم، مقاربت دردناک، برطرف شده؛ تنگ شدن واژن و جوانسازی واژن و نیز رفع تیرگی و جوان سازی دستگاه تناسلی خارجی نیز حاصل می‌شود.
با این درمان، رضایت جنسی زوجین نیز افزایش می‌یابد و تأثیرات سوء بارداری و افزایش سن مرتفع می‌گردد.
 
تنها مواردی که منع مصرف "آر اف" واژینال است: داشتن آیودی و عفونت واضح واژینال می‌باشد.
این درمان کاملاً بی ضرر بوده پس از درمان نیاز به هیچ‌گونه رعایتی ندارد.
این درمان در مطب انجام می‌شود و غیر جراحی و غیرتهاجمی است.
بعد از این درمان نیاز به دارو وجود ندارد و محدودیتی برای رابطه زناشویی ایجاد نمی‌شود.
 
بنابراین اگر دچار چنین مشکلاتی هستید می توانید این روش بدون عارضه و سریع اثر را استفاده کنید .
برای دریافت مشاوره در کرج و تهران می توانید با شماره 09125624425 تماس بگیرید.

نویسنده خانم سودابه قلی زاده  :کارشناس مامایی
این مقاله را به اشتراک بگذارید