پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی ماما


وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی مامایی، ضمن گرامیداشت این روز تاکید کرد: ماماهای توانمند و ماهر، فاصله میان مرگ و زندگی صدها هزار مادر و نوزاد در سراسر دنیا هستند.


 متن پیام سعید نمکی بدین شرح است: «پانزدهم اردیبهشت ماه مصادف با پنجم ماه می، از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین‌المللی مامایی (ICM)، روز جهانی مامایی نام گرفته و فرصت مغتنمی برای گرامیداشت و یادآوری جایگاه مامایی در نظام سلامت و قدردانی از خدمات و زحمات این قشر صبور است.


در جهان امروز ماما نه تنها ارائه‌دهنده محوری خدمات به مادران و نوزادان طی بارداری ، زایمان و پس از تولد است بلکه حامی اصلی سلامت خانواده در دوران های مختلف زندگی از تولد تا سالمندی نیز به شمار می‌رود.


ماماهای توانمند و ماهر، فاصله میان مرگ و زندگی صدها هزار مادر و نوزاد در سراسر دنیا هستند.


جامعه مامایی کشور همراه با سایر اعضای تیم سلامت به ‌واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص خود، نویدبخش حیات، نشاط و سلامت در همه شرایط حتی دربحران سیل اخیر برای مادران و خانواده ها بوده و توانمندی عظیم بانوی ایرانی را در هر لباس و نقشی به همگان نشان دادند.


اینجانب به نوبه خود ضمن گرامیداشت این مناسبت، روز ماما را به اساتید، کارشناسان و دانشجویان مامایی در سراسر کشور تبریک گفته و تلاش‌هایشان را ارج می نهم.


امیدوارم این روز، آغازی برای بهبود همه جانبه وضعیت ارائه خدمات مامایی دراجرای طرح تحول نظام سلامت بویژه بسته ترویج زایمان طبیعی و ارتقای جایگاه خدمات مامایی و سلامت باروری در سیستم ارجاع و توفیق خدمت روزافزون برای این گروه از همکارانمان باشد.